Έχετε χαλάσει ώρες για να σκέφτεστε την ιδανική επιλογή για εσάς. Ξέρετε σε τι αναφερόμαστε. Το πρώτο στάδιο για μια ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο, είναι το όνομα της σελίδας σας. Ή αλλιώς, το Domain Name σας. Η διαδικασία επιλογής του σωστού domain name συνήθως διαρκεί αρκετό καιρό. Σκεφτείτε ότι το όνομα της σελίδας σας, θα σας ακολουθεί καθόλη την διάρκεια λειτουργίας της ιστοσελίδα σας. Για το λόγο αυτό, η επιλογή του κατάλληλου Domain Name είναι χωρίς αμφιβολία ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία του διαδικτυακού σας ιστότοπου. Είναι εξίσου σημαντικό είτε πρόκειται για απλή ιστοσελίδα, είτε για e-shop και εξειδικευμένες εφαρμογές. Στο παρόν άρθρο, σας παραθέτουμε 4 βασικές στρατηγικές για να διαλέξετε ένα αποτελεσματικό domain που να ταιριάζει στην εταιρεία σας:
Τα 4 βήματα για την σωστή επιλογή Domain Name:
1. Καταγραφή των υπηρεσιών και των προϊόντων που προσφέρονται.
Μελετήστε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχετε. Μελετήστε με προσοχή και αποφασίστε ποιες είναι οι υπηρεσίες που θέλετε να προωθήσετε. Ένα όνομα χώρου έχει περιορισμένο μέγεθος, ενώ τα πολύ μεγάλα ονόματα θα πρέπει να αποφεύγονται. Επομένως, θα πρέπει να είστε αρκετά ξεκάθαροι και αποφασισμένοι, ως προς το στοιχείο που θέλετε να προβάλετε περισσότερο. Εάν το domain name σας περιέχει με σαφή τρόπο τις υπηρεσίες που προσφέρετε, οι πελάτες σας θα είναι σίγουροι ότι στην ιστοσελίδα σας θα βρουν αυτό που ψάχνουν! Βέβαια, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η Google προτιμά ένα σαφές brand name, από την προσπάθεια απόκτησης κοινού με “έμμεστρόπο.
2. Έρευνα στις μηχανές αναζήτησης.
Πριν καταλήξετε στο όνομα σας, κάντε μία λίστα λέξεων κλειδιών που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει για να σας βρει στο Google. Αυτή η λίστα θα περιλαμβάνει τις κατηγορίες των υπηρεσιών ή των προϊόντων που θέλετε να προβάλετε στους πελάτες σας. Με βάση τις λέξεις αυτές, κάντε μια μικρή έρευνα και για τους ανταγωνιστές σας. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός; Αν ναι, τότε μάλλον θα πρέπει να ξανασκεφτείτε την επιλογή αυτού του domain. Με ένα σωστό Domain Name που περιλαμβάνει λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες για την υπηρεσία σας, μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες ευκολότερα, καθώς θα έχετε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αν λόγω χρόνου ή άλλων δυσκολιών δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε την εν λόγω έρευνα, η ομάδα μας μπορεί να σας βοηθήσει με την επιλογή του σωστού ονόματος χώρου.
3. Επιλογή σωστής κατάληξης ονόματος χώρου.
Επιλέξτε την κατάλληλη κατάληξη ονόματος χώρου για την ιστοσελίδα σας. Αναρωτηθείτε τα εξής: Ποιας χώρας κοινό στοχεύω; Ποιος είναι ο σκοπός του website μου; Όπως καταλαβαίνετε, υπάρχει διαφορά ανάλογα τον τύπο της ιστοσελίδας που θα αναπτύξετε και το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε. Εάν θέλετε να προσεγγίσετε επισκέπτες από το εξωτερικό, η κατάληξη σε .gr ακόμα και στην Αγγλική γλώσσα δεν είναι τόσο καλή ιδέα. Αντιθέτως, αν σκοπεύετε στο μέλλον να επεκταθείτε στο εξωτερικό, καλύτερα θα ήταν να αγοράσετε από τώρα το όνομα σας με την κατάληξη .com. Έτσι, δεν θα χρειαστεί να ξεκινήσετε 2ο project ή να πραγματοποιήσετε τις απαραίτητες αλλαγές και ρυθμίσεις όταν χρειαστεί. Τέλος, αν δεν σκοπεύετε να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας για κάποιον οργανισμό ή για εκπαιδευτικούς σκοπούς, τότε οι καταλήξεις .org και .edu αντίστοιχα δεν είναι για εσάς.
4. Έρευνα στις αγορές ονομάτων χώρου.
Ένα όνομα που περιγράφει ακριβώς τα προϊόντα τις υπηρεσίες σας δίνει στον επισκέπτη μια σαφή εικόνα για τον ιστότοπο σας. Πολλοί όμως, θέλουν το κάτι παραπάνω για το όνομα της ιστοσελίδας τους. Αυτό μπορεί να είναι ένα εύηχο συνοδευτικό ή ένα χαρακτηρισμό που να εμπνέει εμπιστοσύνη. Σας προτείνουμε να κάνετε μία έρευνα στις διαθέσιμες λίστες Domain Name που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Ιδιαίτερα αν το όνομα που είχατε επιλέξει είναι μη διαθέσιμο αλλά δεν υπάρχει κάποιο δημοσιευμένο website, είναι πολύ πιθανό να είναι προς πώληση. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον πάροχο που βλέπετε ότι έχει καταχωρήσει το domain, για περισσότερες λεπτομέρειες. Στις οργανωμένες και σύγχρονες αγορές domain name που συνεχώς ανανεώνονται, μπορείτε να βρείτε ενδιαφέρουσες εναλλακτικές λύσεις για το όνομα της ιστοσελίδας ή του e-shop σας. Ακόμα και να μην αγοράσετε κάποιο όνομα που θα δείτε, ενδεχομένως να πάρετε κάποια ωραία ιδέα για το δικό σας brand name.