Φθηνά VS Aκριβά e-shop

mockup representing hosting and domain services

Σίγουρα θα αναρωτιέστε τι διαφορά έχει ένα ακριβό e-shop από ένα φθηνό e-shop και για ποιο λόγο υπάρχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές της αγοράς. Αρχικά, ας καθορίσουμε τι σημαίνει “φθηνό” και τι σημαίνει “ακριβό”.

Φθηνό e-shop εννοούμε οποιοδήποτε κόστος είναι κάτω των 500€. Ακριβό ηλεκτρονικό κατάστημα θεωρούμε πως είναι εκείνο για το οποίο θα χρειαστούν παραπάνω από 2000€. Φυσικά αναφερόμαστε αποκλειστικά στις εργασίες κατασκευής του e-shop, και όχι σε εργασίες διαφήμισης και υποστήριξης.

Χαμηλού Κόστους website

Τα χαμηλού κόστους ηλεκτρονικά καταστήματα χωρίζονται στις εξής κατηγορίες:

1. Χρησιμοποιούνται έτοιμα πρότυπα κατασκευής. Με πρόσχημα τις πολλές διαφορετικές επιλογές που έχετε, σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε εκατοντάδες πρότυπα, όπου στην συνέχεια εφαρμόζονται αλλαγές σε κείμενα και εικόνες. Το αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ βελτιστοποιημένο και σύγχρονο, και πάνω απ’όλα δεν ταιριάζει τελικά στις ανάγκες σας.


2. Δεν χρησιμοποιούνται δημοφιλή ανοιχτά λογισμικά όπως το WordPress, αλλά ξεπερασμένα ανοιχτά λογισμικά όπως το Joomla. Πολλές εταιρείες που βρίσκονται στον χώρο για παραπάνω από 15-20 χρόνια ξεκίνησαν να δουλεύουν με λογισμικά που τότε ήταν σύγχρονα. Το αποτέλεσμα είναι να συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα ίδια software περιορισμένων δυνατοτήτων κατασκευάζοντας οικονομικές ιστοσελίδες.


3. Δεν είναι όντως χαμηλού κόστους, καθώς κάποιο κρυφό έξοδο ή περιορισμός κρύβεται από πίσω. Είναι και η πιο συχνή περίπτωση, καθώς οι γενικότεροι όροι λειτουργίας ενός e-shop στο διαδίκτυο δεν είναι ευρέως γνωστοί. Είτε εφαρμόζεται επινοικίαση όπου δεν έχετε την πλήρη ιδιοκτησία, είτε πληρώνετε υπέρογκη φιλοξενία εκτός Ελλάδος, είτε υπάγεστε σε κάποιον δεσμευτικό όρο με την εταιρεία κατασκευής.


4. Το e-shop είναι κατασκευασμένο με κλειστό λογισμικό. Είναι ένα επιχειρηματικά κλειστό προϊόν, όπου δεν θα μπορείτε να μεταφέρετε εύκολα τα δεδομένα σας. Δεν θα μπορεί να δουλέψει άλλος προγραμματιστής και κυρίως, δεν θα μπορείτε να κάνετε καμία εφαρμογή επέκτασης. Οι δυνατότητες είναι από περιορισμένες στις απολύτως βασικές, έως μηδενικές, ενώ θα δεσμεύεστε εφόρου ζωής σε κάθε περίπτωση με την συγκεκριμένη εταιρεία ό,τι και αν συμβεί μεταξύ σας στο μέλλον.

Μειονεκτήματα e-shop χαμηλού κόστους

Τα μειονεκτήματα των παραπάνω περιπτώσεων είναι ποικίλα, με σημαντικότερο το κακό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσετε ένα ικανοποιητικό προϊόν εάν δεν έχει υπάρξει μια σωστή προσέγγιση από την αρχή του project σας. Τα προβλήματα συνεχίζουν μόλις θα χρειαστείτε μερικές αλλαγές οι οποίες θα είναι δύσκολες, ενώ η τιμολόγηση θα ξεφύγει πολύ από τις αρχικές εκτιμήσεις σας.

Ακριβά e-shop πολύ υψηλού κόστους

Τα ακριβά e-shop από την άλλη, χωρίζονται στις εξής κατηγορίες:

1. Είναι φτιαγμένα σε κλειστό λογισμικό, όμως συνήθως ανώτερης ποιότητας από τα συμβατικά ιδιωτικά λογισμικά που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Επιλέγονται γλώσσες προγραμματισμού όπως η Ruby ή η Python, με στόχο να στηρίξουν project τα οποία θα φτάσουν σε τεράστιο enterprise επίπεδο. Παρότι οι δυνατότητες που προσφέρουν για εξειδικευμένες λειτουργίες είναι ακόμη περισσότερες από την PHP που βασίζονται 9 στα 10 website, είναι τελείως αχρείαστες στον μέσο χρήστη και ιδιοκτήτη ιστοσελίδων και e-shop. Παραδείγματα είναι η σύγκριση τιμών ή η υλοποίηση κάποιας εφαρμογής App on-site.

2. Είναι φτιαγμένα σε συγκεκριμένες εκδόσεις ανοιχτών λογισμικών, όπως το Magento Commercial το οποίο κοστίζει 20.000€. Εκτός από την ακριβή κατασκευή, παρόμοια λογισμικά έχουν πολύ ακριβό κόστος συντήρησης και ανάπτυξης. Επίσης είναι πολύ περιορισμένος ο αριθμός των ειδικών που θα βρείτε στην αγορά.

3. Ξοδεύονται πολλές ώρες σε συζητήσεις, καθορισμό στόχων, meetings και συναντήσεις.

4. Πολύ απλά είναι ακριβή η τιμολόγηση της συγκεκριμένης εταιρείας, καθώς θεωρεί ότι αυτό το ποσό αντιπροσωπεύει την κατασκευή ενός e-shop.

Μειονεκτήματα ακριβών e-shop υψηλού κόστους

Οι παραπάνω περιπτώσεις έχουν το πλεονέκτημα ότι η επεκτασιμότητα και η δυνατότητα εφαρμογής επεκτάσεων είναι αυξημένη. Επίσης, εκτός από την περίπτωση κλειστών λογισμικών θα μπορείτε να μεταφέρετε και τα δεδομένα σας εύκολα αν χρειαστείτε νέους συνεργάτες. Το πρόβλημα είναι ότι δεν θα παρατηρήσετε καμία απολύτως διαφορά στο website σας αν δεν έχετε κάποια απαίτηση για εξειδικευμένες ανάγκες. Για τον μέσο ιδιοκτήτη ιστοσελίδας και ηλεκτρονικού καταστήματος, ο οποίος χρειάζεται μόνο τις βασικές λειτουργίες ενός σύγχρονου e-shop, είναι πραγματικά άστοχη επένδυση.

Τι προτείνουμε;

Βρείτε μια εταιρεία που να χρησιμοποιεί ανοιχτά λογισμικά για την κατασκευή ιστοσελίδων και e-shop, κατά προτίμηση WordPress. Συμφωνήστε από πριν τους όρους και τις προϋποθέσεις, ενημερωθείτε σωστά για τις μελλοντικές ενδεχόμενες απαιτήσεις και κατασκευάστε ένα e-shop που να σας προσφέρει επιχειρηματική αυτονομία. Ζητήστε το site σας να σχεδιαστεί για εσάς, σύμφωνα με τις σύγχρονες τεχνικές προβολής και όχι ξεπερασμένα πρότυπα. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μας σχετικά με το πως να επιλέξετε την σωστή εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων και e-shop.