Η δημιουργία ενός e-shop αποτελεί πλέον μία από τις πιο δυναμικές και επικερδείς επιχειρηματικές κινήσεις στον ψηφιακό κόσμο. Καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες μετατοπίζονται ολοένα και περισσότερο προς το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, επιλέγουν να αποκτήσουν την δική τους ψηφιακή βιτρίνα. Αν αναρωτιέσαι “Αξίζει να ανοίξω e-shop;” η απάντηση είναι ένα μεγάλο ναι, και σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε 10 σοβαρούς λόγους για τους οποίους αξίζει να κάνεις το επόμενο βήμα.
1. Χαμηλότερο λειτουργικό κόστος
Η λειτουργία ενός e-shop κοστίζει αισθητά λιγότερο από ένα φυσικό κατάστημα. Τα έξοδα ενός φυσικού καταστήματος μπορούν εύκολα να είναι 10 φορές περισσότερα από ένα αντίστοιχο ψηφιακό κατάστημα. Τα σημαντικότερα οικονομικά οφέλη του ψηφιακού καταστήματος είναι τα εξής:
- Δεν απαιτεί ενοίκια
- Χρειάζεται ελάχιστο προσωπικό
- Υπάρχουν μικρότερες ανάγκες σε αποθέματα καθώς μπορείτε απλά να αυξήσετε τις ημέρες αποστολής και να πουλάτε προϊόντα ακόμα και εάν δεν βρίσκονται στην αποθήκη σας
- Μηδενικά έξοδα λειτουργίας σε λογαριασμούς ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, νερό, τυχόν Δημοτικά τέλη κτλ.) τα οποία πλέον έχουν αυξηθεί σημαντικά.
- Απαιτεί λιγότερες ώρες εργασίας για την διαχείριση του από τον ιδιοκτήτη
Με έναν γρήγορο υπολογισμό, ένα φυσικό κατάστημα με 500€ ενοίκιο, 1 υπάλληλο με τον κατώτατο μισθό, και τα ελάχιστα έξοδα ενέργειας, μπορεί εύκολα να φτάσει τα 2000€/μήνα. Σε αντίθεση, με το 10% των χρημάτων αυτών (200€) υπερκαλύπτεται εύκολα το κόστος λειτουργίας και διαχείρισης ενός αρκετά απαιτητικού e-shop με χιλιάδες προϊόντα.
2. Πρόσβαση σε ευρύτερο κοινό
Όπως είναι λογικό να υποθέσει κανείς, ένα φυσικό κατάστημα περιορίζεται γεωγραφικά. Αντίθετα, με ένα e-shop, μπορείς να προσεγγίσεις πελάτες από κάθε γωνιά της Ελλάδας, ακόμα και από το εξωτερικό. Οι γεωγραφικοί περιορισμοί παύουν να υφίστανται και η δυνητική πελατειακή βάση σου αυξάνεται εκθετικά.
3. Λειτουργία 24/7 και ευκολία για τον καταναλωτή
Ένα e-shop δεν κλείνει ποτέ. Οι πελάτες μπορούν να κάνουν τις αγορές τους οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και αργά το βράδυ, Κυριακές ή αργίες. Αυτό σημαίνει περισσότερες πωλήσεις, χωρίς να χρειάζεται να βρίσκεσαι συνεχώς εκεί. Το πιο σημαντικό είναι ότι δίνεις πλέον την δυνατότητα στους πελάτες σου να αγοράζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου από τον καναπέ τους. Αυτή η ευκολία είναι που καθιστά τα e-shop μια από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων των πετυχημένων επιχειρήσεων, πολλές φορές ξεπερνώντας τα έσοδα των φυσικών καταστημάτων.
4. Αυτοματισμός και διαχείριση
Με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων και πλατφορμών μπορείς να αυτοματοποιήσεις πολλές διαδικασίες, από τις παραγγελίες μέχρι την αποστολή και την παρακολούθηση των αποθεμάτων. Η σωστή οργάνωση οδηγεί σε λιγότερα λάθη και ταυτόχρονη εξοικονόμηση χρόνου.
5. Ευελιξία, προσαρμοστικότητα και άμεσες αλλαγές
Ένα e-shop μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί στις νέες τάσεις της αγοράς ή στις νέες επιλογές του ιδιοκτήτη. Η προσθήκη νέων προϊόντων, η αλλαγή τιμών, η δημοσίευση προσφορών και η δημιουργία κουπονιών είναι ενέργειες που μπορείτε να κάνετε με λίγα κλικ. Αυτή η ευελιξία δεν υπάρχει σε ένα φυσικό κατάστημα, καθώς απαιτεί φυσική παρουσία και περισσότερο χρόνο για συγκεκριμένες διαδικασίες.
6. Ισχυρότερο brand και ψηφιακή ταυτότητα
Το e-shop σου είναι και το πρόσωπο της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο. Μέσα από σωστό σχεδιασμό μπορείς να δημιουργήσεις μία ισχυρή, αξιόπιστη εικόνα που θα μείνει αξέχαστη στους πελάτες. Άλλωστε στην εποχή μας η ύπαρξη e-shop είναι κατά κάποιο τρόπο ένας δείκτης αξιοπιστίας της επιχείρησης για τους καταναλωτές.
7. Πρόσβαση σε πολύτιμα στατιστικά και δεδομένα
Οι πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων (analytics) σου προσφέρουν δυνατότητες παρακολούθησης της συμπεριφοράς των πελατών, των πωλήσεων, του αποθέματος και πολλών άλλων. Έτσι, μπορείς να πάρεις καλύτερες αποφάσεις βασισμένες σε πραγματικά δεδομένα.
8. Στοχευμένο marketing και διαφημίσεις
Με εργαλεία όπως το Google Ads και τα social media μπορείς να προσεγγίσεις ακριβώς το κοινό που σε ενδιαφέρει, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την απόδοση της επένδυσης. Οι δυνατότητες remarketing, newsletter και προσωποποιημένων προσφορών είναι απεριόριστες.
9. Προετοιμασία για το μέλλον του εμπορίου και αντιμετώπιση ανταγωνισμού
Το μέλλον του εμπορίου είναι ψηφιακό. Ακόμα και αν έχεις ήδη ένα φυσικό κατάστημα, η επέκταση στο διαδίκτυο είναι το επόμενο βήμα που θα πρέπει να κάνεις για να αναπτύξεις την επιχείρηση σου. Στις μέρες μας είναι αναγκαίο, ειδικά εφόσον όλες οι κορυφαίες επιχειρήσεις στους κλάδους τους έχουν ήδη e-shop εδώ και χρόνια . Στον χώρο του διαδικτύου, όπως και στον φυσικό κόσμο, οι πελάτες εκτιμούν την επιχείρηση που γνωρίζουν και εμπιστεύονται χρόνια. Επομένως όσο νωρίτερα ξεκινήσει μια επιχείρηση την ψηφιακή της επέκταση, τόσο το νωρίτερο θα πάρει μια σημαντική θέση στα μάτια των καταναλωτών έναντι του ανταγωνισμού.
10. Ανάπτυξη χωρίς περιορισμούς
Ένα επιτυχημένο e-shop μπορεί να ξεκινήσει από ένα μικρό “μαγαζάκι” ή το σαλόνι του σπιτιού σου και να εξελιχθεί σε επιχείρηση με διεθνή παρουσία. Σε αντίθεση με το φυσικό κατάστημα, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι περιορισμοί στην πιθανή ανάπτυξη. Η ανάπτυξη ενός φυσικού κατάστηματος περιορίζεται από πολλές παραμέτρους, όπως το αν έχεις χώρο για δοκιμαστήρια ή πόσα προϊόντα χωράνε στα ράφια σου. Το μέγεθος σε τετραγωνικά μέτρα, η διαρρύθμιση του χώρου και ο ρυθμός εξυπηρέτησης πελατών είναι λίγα μόνο από τα ζητήματα που καθορίζουν το “μέγιστο όριο” δυνατοτήτων του φυσικού καταστήματος. Στον ψηφιακό κόσμο εάν αυξηθούν τα προϊόντα ή οι επισκέπτες σας μπορείτε να αναπτυχθείτε εύκολα και γρήγορα για να καλύψετε αυτές τις ανάγκες χωρίς υπέρογκα κόστη ή πολύπλοκες διαδικασίες.
Τελικά αξίζει να ανοίξεις e-shop;
Το άνοιγμα ενός e-shop είναι μια επένδυση με τεράστιες προοπτικές. Δεν απαιτεί τεράστιο κεφάλαιο για να ξεκινήσεις και σου προσφέρει την ευκαιρία να επεκτείνεις την επιχείρησή σου, να αυξήσεις τις πωλήσεις και να δημιουργήσεις ένα ισχυρό brand στο ψηφιακό περιβάλλον. Αν σκέφτεσαι να κάνεις το επόμενο βήμα στην επιχείρηση σου, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα. Με σωστή καθοδήγηση και στρατηγική, το e-shop σου μπορεί να γίνει το επόμενο success story.
Αν χρειάζεσαι βοήθεια για να ξεκινήσεις ή να στήσεις το δικό σου e-shop, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας για μια δωρεάν αξιολόγηση.