Ίσως φαίνεται περίεργο να περιγράφουμε εμείς, ως προγραμματιστές, ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να διαλέξετε τους επόμενους συνεργάτες σας. Εύκολα θα μπορούσε κανείς να υποθέσει πως θα προσπαθήσουμε να προωθήσουμε την δουλειά μας. Παρόλα αυτά, ο σκοπός του άρθρου είναι να σας ενημερώσει και να σας δώσει συμβουλές ώστε να βρείτε τον κατάλληλο συνεργάτη, ακόμα και αν δεν είναι η εταιρεία μας. Άλλωστε, η εμπειρία μας έχει δείξει πως οι πελάτες μας θα επιλέξουν τελικά με βάση τις ανάγκες τους και τις δυνατότητες τους. Εμείς έχουμε ξεκάθαρους όρους συνεργασίας και είμαστε στην διάθεση σας για να τους εκπληρώσουμε.
Τώρα που σας πείσαμε πως δεν έχουμε κάποιο απώτερο σκοπό, ας προχωρήσουμε στις λεπτομέρειες. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να καταλάβετε αν η εταιρεία που θα συνεργαστείτε θα μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες σας. Σε αυτό το άρθρο, θα παρουσιάσουμε τα κυριότερα πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψη, πριν επιλέξετε εταιρεία κατασκευής.
1. Κάντε μια προσωπική προετοιμασία
Χωρίς αμφιβολία, η κατασκευή μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop αποτελεί μια επένδυση. Επομένως αρχικά, θα πρέπει να κάνετε μια μικρή προετοιμασία του πλάνου σας.
1. Θέλετε ολοκληρωμένες υπηρεσίες πληροφορικής ή απλώς μια ψηφιακή επαγγελματική κάρτα;
2. Θα χρειαστείτε ένα σύγχρονο και εξυπηρετικό website ή απλώς μια απλή τοποθέτηση των υπηρεσιών και των προϊόντων σας;
3. Υπάρχει περίπτωση να χρειαστείτε επεκτάσεις, αλλαγές και διαφήμιση στο μέλλον;
4. Πόσο κοστολογείτε προσωπικά την απόκτηση website και ποιο είναι το budget που σκοπεύετε να ξοδέψετε για μια ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;
2. Στοχεύστε σε εταιρείες που πρώτα θέλουν να συζητήσουν μαζί σας
Όταν η απάντηση σε μια εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι αμέσως μια οικονομική προσφορά, θα υπάρξει γενικότερη βιασύνη κατά την συνεργασία. Αυτό όμως δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι θα υπάρχει και άμεση ανταπόκριση. Προσέξτε ώστε η εταιρεία που θα συνεργαστείτε να περιγράφει εκτενώς τις υπηρεσίες της και ενθαρρύνει τους πελάτες της για δωρεάν ενημέρωση. Ακόμα και αν δεν συνεργαστείτε τελικά μαζί τους, θα έχετε αποκομίσει χρήσιμες πληροφορίες και μια παραπάνω επιχειρηματική εμπειρία.
3. Έχουν τελευταία έργα και σχόλια στην ιστοσελίδα τους;
Είναι ένας γρήγορος τρόπος να αναγνωρίσετε την δουλειά που κάνουν και την αξιοπιστία που παρέχουν. Προσέξτε τα σχόλια να αναφέρονται σε πραγματικές εταιρείες και να μην είναι ανώνυμα ή επώνυμα σχόλια χωρίς κατεύθυνση. Παραδείγματα; Σχόλια με ονόματα “Μαρία Π.” ή “Γιώργος Παπαδόπουλος” προφανώς είναι ψεύτικα. Τα τελευταία έργα, θα πρέπει να έχουν link για επίσκεψη, και όχι απλές εικόνες ή gallery με φωτογραφίες. Αν δεν υπάρχουν link για τα τελευταία έργα, πιθανότατα η συνεργασία έχει λήξει και τα links αφαιρέθηκαν επειδή εντοπίζονται από τους πελάτες.
4. Χρησιμοποιούν σύγχρονα και ανοιχτά λογισμικά;
Δυστυχώς θα αναγκαστείτε να ενημερωθείτε για κάποια βασικά πράγματα στον κόσμο του διαδικτύου ακόμα και αν σας φαίνονται δυσνόητα, ώστε να ξέρετε τι να επιλέξετε. Θα προσπαθήσουμε να σας το εξηγήσουμε σύντομα:
Με απλά λόγια, ανοιχτά λογισμικά είναι εργαλεία που κατασκευάστηκαν από οργανισμούς, είναι δωρεάν για τους προγραμματιστές και τα ακολουθεί μια κοινότητα εκατομμυρίων που τα αναβαθμίζει συνεχώς. Είναι πλήρως επεκτάσιμα και μεταφέρσιμα.
Αντιθέτως, κλειστά λογισμικά είναι εκείνα που κατασκευάζονται από ιδιωτικές εταιρείες με αποτέλεσμα την απόλυτη εξάρτηση τως πελατών τους, για πάντα. Η εξάρτηση θα είναι οικονομική, χρονική, αλλά και σε θέματα λειτουργικότητας, καθώς θα περιορίζεστε από τις δυνατότητες τις εταιρείας.
Συστήνουμε ανεπιφύλακτα να επιλέξετε εταιρείες που κατασκευάζουν με WordPress, το οποίο καλύπτει περίπου το 40% όλων των ιστοσελίδων και 30% των e-shop παγκοσμίως, προσπερνώντας με μεγάλη διαφορά τους ανταγωνιστές του.
5. Θα μπορείτε να τους βρείτε εύκολα; Υπάρχει σταθερό και κινητό τηλέφωνο ταυτόχρονα διαθέσιμα; Είναι χρόνια στην αγορά;
Αρχικά αποφύγετε με κάθε κόστος εταιρείες όπου δεν βλέπετε τηλέφωνο διάθεσιμο. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές ανάγκες σας. Αντιθέτως, αν υπάρχει και σταθερό τηλέφωνο διαθέσιμο μπορείτε άφοβα να καλέσετε και σε κινητό εφόσον σας βολεύει. Επίσης, αν η εταιρεία δεν είναι ήδη για αρκετά χρόνια στην αγορά, κανείς δεν μπορεί να σας εγγυηθεί ότι θα είναι και τον επόμενο χρόνο.
6. Έχουν σελίδα Ποιοι Είμαστε με την ιστορία και πληροφορίες για την εταιρεία; Σε τι διαφέρουν;
Αν μια εταιρεία δεν έχει καθόλου σελίδα για να περιγράφει την οντότητα της, μάλλον δεν έχει πολλά αξιόλογα στοιχεία να μοιραστεί. Αυτό σημαίνει ότι μάλλον δεν θα έχει και πολλά να προσφέρει. Επίσης, παρουσιάζεται σε ξεκάθαρο σημείο μερικοί λόγοι που διαφέρουν; Δεν είναι απαραίτητο να έχουν αφιερώσει ολόκληρη σελίδα στους λόγους που θα πρέπει να τους προτιμήσετε, αλλά μια απλή αναφορά σε ενδεχόμενες προϋποθέσεις που καλύπτουν είναι απαραίτητη για να εντοπίσετε τον κατάλληλο συνεργάτη.
7. Να είστε σίγουροι ότι τους συμπαθήσατε με την πρώτη σας επικοινωνία
Καλώς ή κακώς, η σχέση με τους προγραμματιστές σας θα είναι μακροπρόθεσμη. Όσο πιο απαιτητική είναι η ιστοσελίδα ή το e-shop σας, τόσο περισσότερο να ενισχύεται η συνεργασία. Επομένως η επικοινωνία θα είναι συχνή και είναι απαραίτητο να γίνεται στα καλύτερα δυνατά πλαίσια. Ποιος θέλει να συνεργάζεται εν μέσω παρεξηγήσεων; Μην κάνετε εκπτώσεις στην ευγένεια και την διάθεση των συνεργατών σας, ακόμα και αν έχετε πολύ μειωμένο budget ή πολύ ιδιαίτερα αιτήματα.
8. Ζητήστε προσφορές και ρωτήστε ευθέως τις εταιρείες τις λεπτομέρειες
Μαζέψτε πολλές προσφορές απο εταιρείες, πραγματοποιήστε συζητήσεις με εκπροσώπους και συγκεντρώστε όσες περισσότερες πληφορίες μπορείτε. Πραγματοποιείστε μια μελέτη και επιλέξτε τις προτιμότερες για εσάς εταιρείες. Για οποιαδήποτε απόκλιση βλέπετε στις τιμές, μην διστάσετε να ρωτήσετε ευθεώς την εταιρεία για ποιο λόγο έχουν διαφορετική τιμολόγηση από τους ανταγωνιστές. Εάν δεν μπορούν να επιχειρηματολογήσουν ή εάν για τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες μπορείτε να εξυπηρετηθείτε αλλού με χαμηλότερο κόστος, καλό θα είναι να το κάνετε.